torsdag 28 februari 2013

The World Premier



Så var det avklarat, premiären på den eminenta radiostationen Soul Radio UK .
Nervositeten låg på topp och för den som inte följt min radio historia på internet så började jag
sända Sharpneck Sound Lounge showen ganska samtidigt på Clubdecks som hade sitt säte
i Stockholm för 10 år sen.

En av dom stationerna jag lyssnade på frekvent under tiden var just Soul Radio UK.
För den som gillar soul i alla dess former kommer att älska deras utbud som reser från
det smörigaste genom gungande raregrooves och tokiga inslag som är den bortglömda
delen av "oldschool".

Följ med på resan, kom och njut med mig om ni har tid eller varför inte lyssna efteråt?

Vad spelar jag då...Allt som ni hörde på 80 till 00-talets klubbar som R&B (Ritz), Soulnights (Melody),
Conkreet Jungle (City Hole), There´s is soul. Soul MTV and then there is Soulmusic mixed with Rare Grooves. Ask Barry ! (Köket och en bar), Drum and Bass Jazz (Tullhus 2) och det som jag inte har
hunnit spela än !

Much Love. K


http://www.mixcloud.com/SoulradioUK/dj-krazy-podcast-tuesday-26th-feb-2013/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar