måndag 26 november 2012

Av Kärlek

Harri blev så glad när han fick bli fotad med sin idol Ison.

Äntligen fick jag loss en eftermiddag som jag kunde tillägna till att besöka det där lilla huset vid Munchenbryggeriet som inhyser detta evenemang en gång i månaden skapat av organisationen "Av Kärlek". Jag hade tagit med min son som fattat stor kärlek för Malcolm B och Ison & Fille, vilket är både kul och beundransvärt eftersom jag själv lyssnar på dessa artister.

Det skulle givetvis bli en kväll i rapmusikens ord dribblande sfär och även jag var nyfiken över hur det skulle låta. Lokalen var full av förväntan och många bekanta ansikten gick förbi (numera som föräldrar).Det kändes som för ungefär 27 år sen när man möttes kanske på en fritidsgård eller vid en basketplan; avslappnat, lite rörigt för det tränade ögat men det viktigaste av allt helt genuint och med en atmosfär av kärlek.

Kan ni ta er förbi Smedjan med eller utan barn.

Master of cermony Wilson "Blues " Pickett aka. Raymond.

La Familia öppnade med stränginstrument och slutade med att få alla att hoppa högt.



Rahel framförde en blandning av soul,rap och r&b med en touch av sina rötter.

Mellan akterna förvandlades scenen till artisternas önskemål.

Feven fanns i publikhavet.

Barnen stod med stora ögon och stirrade på sina idoler.



Att bli fotad med sin idol gick i uppfyllelse för många.

Ison tillsammans med Fille berättade om sin musik karriär och framtida drömmar.


Sedan framförde dom smakprov från sitt nya album med  publiken i sin hand.

Södra Botkyrkas representant Rawda plockade fram söder om söders underground sound.



Samboii tog mig på en resa med sin kollega Giddy Getz, det kändes som att se Leaders Of The Newschool 1995.



Från Cuba fick vi en injektion av energi när El Medico körde ett smakprov hur reggaton ska låta.

Camilla Cherry som haft utställningar kring gatukultur var där och dokumenterade med kameran.
Ett sort tack till alla artister och arrangörer som gav mig ytterliggare hopp om att kärleken finns där fortfarande i en kultur som föddes på gatan som vi kallar Hiphop.

Children R the future...


2 kommentarer:

  1. Ouff!!
    Du satt där och snipeade altså hehe, såg dig inte ta ett kort. Tack så sjukt mycket, underbar sammanställning.
    Rahel & Rawdas namn har råkat byta platsbplatts, Cubanen heter "El Medico" Har dokumentären "The Cubaton story ute på sf nu"
    Samboii's kollega heter "Giddy Getz"

    Blessings big Don!

    SvaraRadera
  2. Tack,det var grymt trevligt och jag har alltid varit lite hemlig av mig. Jag tog bilder hela tiden, körde utan blixt ;)

    Much Love. K

    SvaraRadera