fredag 22 februari 2013

Soul Radio UK

När jag började samla på musik för sisådär 35 år sen visste jag inte att jag samlade/gillade just soulmusik. Senare i tonåren skulle Mats Nileskär och hans Soulcorner upplysa mig om detta och sakteligen blev just uttrycket "Soul" bli en hörnsten eller ett signum i mitt letande efter det perfekta beatet. När vi som Hiphop gruppen Sons Of Soul producerade tillsammans med Mopz Below våra alster skulle min "lilla" med väl utvalda samling lägga grunden för vårat sound. Där fanns samplingar av Leroy Hutson, Marvin Gaye, Ben E King, Najee, The Crusaders bara för att nämna några artister.

Idag kanske en dröm håller på att uppfyllas eller jag skulle vilja säga att jag har blivit hedrad och kommer få sprida vidare budskapet som jag så gärna ville redan som liten när jag spelade Ray Charles - What´D I say på högsta volym.

Hoppas vi ses och hörs snart !



**********************************Soul Radio UK*********************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar